توافق ایران و روسیه برای تولید هواپیمایMS21+طرح
جدید ترین اخبار نظامی را اینجا بخوانید
بروز ترین اخبار نظامی ایران وجهان را اینجا بخوانید

به گزارش مشرق به نقل از مهر،  دکتر محمد مهدی هادوی در همایش هم اندیشی طرح کلان ملی توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره با اشاره به انجام مطالعات امکان سنجی اجرای این طرح کلان افزود: بر اساس این مطالعات نیازهای آینده بر روی هواپیماهای پرسرعت 100 تا 150 نفره مسافربری متمرکز خواهد شد و از این رو اجرای این طرح را در دستور کار قرار دادیم.

معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی، با اشاره به سرانه هواپیماهای کشورهای مختلف اظهار داشت: سرانه هواپیما در کشور ما یک ششم به ازای هر یک میلیون نفر است که برای رسیدن به کشورهایی چون آلمان و فرانسه نیاز به اجرای طرح‌هایی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به تصویب طرح کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره از سوی معاون اول رئیس جمهوری در سال 90، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ورودبه بازار پر رونق قطعات و اقلام در سطح جهانی و استفاده از فناوری‌های مشترک در بخش نظامی و ارتقای اقتدار کشور است .

هادوی، اجرای این پروژه را 5 ساله دانست و یادآور شد: این پروژه از سال 90 با بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان آغاز شد و پایان این طرح سال 96 تعیین شده است.

ایجاد پارک فناوری هوایی

وی با ابراز امیدواری از اینکه این هواپیماها در سال 96 اولین تست پروازی را داشته باشند، خاطر نشان کرد: در این پروژه سعی بر است تا شرکت‌های دانش بنیان مشارکت داشته باشند از این رو اقدام به ایجاد پارک فناوری هوایی کردیم.

هادوی یادآور شد: به منظور ساماندهی شبکه همکار این طرح با حضور بخش‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در روز 22 آبان ماه جاری همایشی برگزار خواهد شد.

ایجاد کنسرسیومی با حضور کشورهای خارجی

معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی ایجاد کنسرسیومی با کشورهای خارجی را از دیگر اقدامات اجرای این پروژه نام برد و در این باره توضیح داد: دراین راستا تفاهم نامه‌هایی با کشورهای روسیه و چین برای اجرای این طرح به امضا رسیده است.


وی با اشاره به جزئیات این تعاملات یادآور شد: توافق اولیه با وزارت صنعت و تجارت روسیه برای طراحی مشترک هواپیمای مسافربری MS21 صورت گرفته ضمن آنکه با شرکت مسافربری ساترن سازنده موتور هواپیما نیز مذاکراتی انجام شده است.

به گفته هادوی، مداکرات اولیه نیز با شرکت‌های سازنده بال و بدنه اندونزی و مالزی انجام شده است.

کشورهای درگیر در طرح ملی هواپیمای مسافربری

معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه‌های کشور در این طرح ملی گفت: در این پروژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری معرفی شده که بر روی بخش سازه هواپیما مشغول به فعالیت است و در کنار آن دانشگاه صنعتی شریف در بخس آیرودینامیک، دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش اویونیک، پارک علم و فناوری فارس در بخش طراحی بال و دانشگاه علم و صنعت در بخش موتور فعال هستند.    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:هواپیما,پرواز,ایران,مسافربری,
ارسال توسط REZA M
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 132
بازدید هفته : 335
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 28493
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1